Tips Wandelliederen  

Versterk spieren, slank af en leef langer


Staal de spieren, slank af en leef langer met de ideale lichaamsbeweging. Wandelen om er eens helemaal uit te zijn, is heerlijk!  Na een drukke ochtend op kantoor is het een verademing om tijdens de middagpauze een eindje te wandelen en wat frisse lucht en zon op te doen. Bovendien is een tweede wandeling in de koele avondlucht een heerlijke ontspanning. Op één van die wandelingen zal je merken dat alle spanningen en moeheid van je af glijden. Alle zorgen vervliegen als rook in de lucht. Wanneer wandelen bovendien in het dagelijkse programma wordt opgenomen zal men zich opgewekter voelen, zelfs wat afvallen en de bloeddruk lager zien worden. Uit enkele medische artikelen over wandelen blijkt dat een mens op elke leeftijd door wandelen zijn gezondheid kan verbeteren, zijn lichaam in beter conditie kan brengen en langer kan leven. Wandelen is net als hardlopen, zwemmen en fietsen, een lichaamsbeweging die de toevoer van zuurstof bevordert en daardoor de prestatie en het uithoudingsvermogen van het lichaam vergroot. Een dergelijke lichaamsbeweging kan een belangrijk element zijn bij het voorkomen van hart- en vaatziekten.

Extra gezond

Wandelen is waarschijnlijk de veiligste en minst inspannende openlucht activiteit en voor veel mensen de meest ideale vorm van lichaamsbeweging. Wandelen is leuk, gemakkelijk en afwisselend. Misschien verklaart dit waarom wandelaars zich over het algemeen aan hun gewoonte blijven houden, terwijl de meeste mensen met andere vormen van lichaamsbeweging al gauw weer ophouden. Er bestaan zelfs aanwijzingen dat door wandelen vernauwde delen in de kransaderen weer kunnen worden verwijd, waardoor de kans op een hartaanval kleiner wordt. Voor gespannen mensen die bovendien roken, een zeer gevaarlijk combinatie, kan wandelen extra gezond zijn omdat het uitzonderlijk hoge nicotine en koolmonoxidegehalte van het bloed erdoor kan afnemen.

Verouderingsproces

Dat een te hoog lichaamsgewicht niet zo gezond is, weten we allemaal. Een blijvende verbetering van het figuur is het beste te bereiken door het aanwennen van verstandige eetgewoonten en regelmatige lichaamsbeweging. Het is verstandig om “inkomende” calorieën op een gezonde manier te verminderen, terwijl de “uitgaande” calorieën worden vermeerderd door meer te gaan lopen. Bepaalde erfelijke eigenschappen, maar voor een groot deel ook leefgewoonten zijn van invloed op de levensduur. Zij bepalen niet alleen de hoogte van iemands leeftijd, maar ook de kwaliteit van de jaren. Hoe minder actief iemand is, des te sneller zal het verouderingsproces verlopen en des te kwetsbaarder wordt iemand, zowel fysiek als geestelijk. Jong en oud, nu is het juiste ogenblik om veel aandacht te besteden aan de lichamelijke conditie. Lopen is bijzonder belangrijk. Het is de meest natuurlijke manier om in vorm te blijven.
Inschrijving De wijze van inschrijving en het bewijs van inschrijving Waarom deze website? Het ontwikkelen van deze website is een initiatief van Henzen ontwerp & communicatie.
         
Copyright © 2007 | Disclaimer | Sitemap
Designed by Henzen ontwerp & communicatie